17 grudnia 2014

Świąteczne pyszności


Hej!
Nareszcie można zobaczyć jakieś oznaki zimny. Święta zbliżają się wielkimi krokami a na dworze z pewnością można poczuć chłód. Zaczyna się całe szaleństwo, na które niektórzy czekają cały rok.  Dla mnie święta Bożego Narodzenia są czasem ,w którym mogę spokojnie usiąść z rodziną otoczona pysznym jedzeniem i dobrym winem. Zostało jeszcze 7 dni a ja już nie mogę się doczekać. Z tej okazji postanowiłam dzisiaj upiec pierniczki, których zapach będzie się roznosił po moim domu.
Przepis jest bardzo łatwy i pieczenie zajmuje mało czasu. Dekorowanie natomiast jest dla mnie najprzyjemniejszą rzeczą, pochłania mnie w stu procentach.

Czego potrzebujemy :
- 2 i ¼ szklanki mąki
- 5 łyżek miękkiego masła
- przyprawa do piernika
- łyżeczka sody
- 1/4 szklanki płynnego miodu
- 1 jajko
- 1 szklanka cukru pudru

Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki łączymy w misce. Zagniatamy gładkie ciasto. Wkładamy na minimum godzinę do lodówki. Później wałkujemy ciasto podsypując je mąką. Ciasto powinno być na grubość około 3 milimetrów. Wycinamy dowolne kształty. Pieczemy we wcześniej rozgrzanym piekarniku do 180oC przez około 10 minut. W momencie, w którym pierniczki ostygną możemy zacząć je dekorować.






Mam nadzieję, że w jakiś sposób udało mi się Was zachęcić do zrobienia takich pyszności dla swojej rodziny. Miłej zabawy! 
Ola


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz